lördag 14 januari 2012

Nytt sytt!


Dessa coola brallor modell re-do på re-do blev färdiga idag!
Timon ska få dem på sin födelsedag om två månader så bara översta knapparna är isydda.

Nytt: Har aldrig sytt med bröstlapp förut och visste nog inte riktigt hur jag skulle göra
Nu kan jag sy i knappar och knapphål på maskin!
Jag kan sy "jeanssöm" och fickor!
Jag har kantat med kantband.

Krångligt: Att sy samman delarna i knasig ordning var ingen hit. Det blev klurigt att få ihop delarna snyggt i grenen. Bröstlappens fel! Men jag ville ha bröstlapp för att motivet skulle förbli så helt som möjligt. Och tyget räckte inte annars.

Bäst: Det snygga tyget med bärplockare!
Att sy i knappar på maskin
Att jag blev nöjd med brallorna.

Material: Två kökshanddukar som från början varit något annat... tror jag + grönt tyg från tradera som jag tidigare sytt djungelbrallor av. Kantband; julklapp från Lova. Knappar: från knapplådan.

Mönster: Lite ändrat med utgångspunkt från djungelbrallorna, alltså eget
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar