torsdag 29 mars 2012

Sopplunch och röjning


Har länge varit sugen på vegetariskt igen men inte funnit något tillfälle att laga till någon rätt, men nu när jag är hemma med liten sjukling tyckte jag att det passade bra. Blev inspirerad av Jennies soppvecka så idag blev det tomatsoppa. Receptet finns här. Gick snabbt att laga till och blev jättegott (jag tog i vitlök också). Perfekt att kunna svänga ihop något enkelt men ändå nyttigt när jag inte ska fokusera på matlagning. Det kommer en tid för hemlagad buljong och egenhändigt krossad tomat också, bara inte just nu. Försöker ju fokusera huvudsakligen på en sak i taget under en period.
Röjningen går sådär:
  • jag har packat och skickat nästan allt jag sålt på tradera
  • jag har slängt en kasse med trasiga skor
  • hunnit med den vanliga veckodammsugningen
  • burit upp madrasser på vinden (som låg i badkaret vi har i hallen, så otrivsamt placerat)
  • burit upp skumgummibitar på vinden som också låg i badkaret.
  • burit upp en del vinterskor
  • hittat tomtar(!) och ljusslingor(!) som jag burit upp
  • börjat utsortering av Timons leksaker i fyra högar: säljes, slänges, till vinden och behåll.
  • gjort fritt på bordet i syrummet
 
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Kul att du gillade soppan! Ser smarrigt ut. Försöker fokusera på en sak i taget här hemma och har faktiskt också fått ganska mycket gjort. Känns skönt inför allt annat som ska göras i vår/sommar. Jag gillar listor, och framför allt att få stryka punkterna på listorna....!

    SvaraRadera