tisdag 4 september 2012

Nytt sytt: Byxor till Timon


Ännu ett par midjebyxor med mudd till Timon.  


  • Nytt: Turkos!
  • Material:  Jag använde samma gröna tyg som till byxorna jag sydde sist  Tycker att det blev snyggt tillsammans med det turkosa. Och sen den gula mudden som vanligt. Det fina turkosa tyget har jag fått av min mor.
  • Mönster:  Jag sydde dem som sist, utan sidsöm efter beskrivningen på Sjalbarn




Ja, nu syns det ju inte riktigt på den här bilden hur de sitter, men de passar bra i alla fall.


Linking up with Frontier Dreams on  Keep Calm Craft on and Husmorsskolan on Symöte.


2 kommentarer:

  1. Ser härliga ut!

    Måste fråga om du har en overlock? Tänker införskaffa mig en sådan men svårt att veta vilken jag ska välja.. så tips mottages gärna!

    SvaraRadera
  2. Tack. Någon overlock har jag inte. Är nybörjare på sömnad så en vanlig maskin räcker för mig.

    SvaraRadera