söndag 9 september 2012

Skapa utrymme: Snällt, sant, nödvändigt

Sedan en tid tillbaka röjer vi snacket och skapar en slags minimalism på verbal kommunikationsnivå,
efter riktlinjerna snällt, sant, nödvändigt från Simplicity Parenting.

Det viktigaste är ju att hålla sig till det som är snällt och det är mest jag och Lova som behöver tänka på det.  Elvin säger så gott som aldrig något ovänligt men han behöver jobba på onödiga ljud som han har för sig och som kan irritera omgivningen. Emmy pratar ju oavbrutet och allt som sägs är väl inte nödvändigt och det är inte alltid resten av familjen orkar lyssna på hennes sång. Och det sista gäller mig också. Jag har en irriterande förmåga att ofta associera till en sång och klämma in med den när någon frågar något eller pratar i största allmänhet. Mina barn såg nedanstående film i somras när vi var i Skåne och tyckte att de sjungande gubbarna var precis som jag:



Preciiiiis som jag enligt mina barn, hm, irriterande...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar