tisdag 11 februari 2014

Nytt sytt: byxor av allt möjligt från återbrukshögen




Jag tar mig an återbrukshögarna; en bit av det glansiga tyget som köptes till Emmys överkast, en bit av det gröna möbeltyget (nu går det nog inte att sy mer av det), den sista biten randig frottéhanduk, en bit rött random tyg, en liten bit ljusgrönt muddtyg, en bit av landskaps-påslakanet, en bit från ett par gula manchesterjeans och en bit från ett par jeans och den sista biten lila mudd.
Det blev ett par brallor inte helt olika de här


I'm working my way through those recycling piles (or rather touching the surface): one piece of the glossy fabric that was bought for Emmys bedspread, a piece of green upholstery fabric, the last piece of striped terry towel, a piece of a red random fabric, a small piece of light green cuff, a piece of landscape duvet cover, a piece from a pair of yellow corduroy jeans and a piece from a pair of jeans and the last piece of the purple fabric for one of the cuffs. 
These pants ended up not unlike these pants.


Linking up with Nicole at Frontier Dreams for KCCO
and  Maja at Husmorsskolan 
and Petra at Kolossalt Pyssligt 



5 kommentarer:

  1. Vilka underbara byxor! Å vilken sy lust jag fick:-) Älskar att skarva kläder, men har mest gjort om tröjor. De andra byxorna var också tok fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att du blivit inspirerad. För mig är det tvärtom. Jag syr byxor och byxor och byxor av allt möjligt som finns här hemma, men jag har tänkt ge mig på att sy tröjor också framöver.

      Radera
  2. Å, de var ju helt fantastiska! Nu önskar jag att jag kunde sy!

    SvaraRadera
  3. Så härligt lekfulla! Jättekul att du ville vara med i min utmaning. Det börjar dra ihop sig för vernissage, håll utkik!
    Trevlig kväll!! //Petra

    SvaraRadera