tisdag 20 maj 2014

I aktiv väntan


Tomaterna har stannat ute över natten sen helgen och verkar klara sig bra. De har också flyttat från hammocken ner på marken tillsammans med byggplasten och ett par metallbockar. Känns som att de har växt en hel del. Ska planteras ut den här veckan har jag tänkt mig

Grönkålspyttisarna står på behörigt avstånd uppe på förvaringslådan för dynor med byggplast över brödlådan i plast som de står i.

Ännu går det inte att avgöra vad i pallkragarna och det nya trädgårdslandet som är sallad, spenat, persilja, basilika eller ogräs. Jag misstänker att det mesta är ogräs. För det ser likadant ut där jag inte sått...

I hinken sörjar nässelvattnet till sig allt mer. Två veckor efter blötläggningen kan jag börja använda det.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar